15.5.2018
Digitalisaatiosta
”Et voi pärjätä digiajassa ellet ymmärrä ihmisten käyttäytymisen muuttuneen ja muuta tapaasi miten myyt ja markkinoit.”
”B2B-ostaminen on muuttunut viimeisen kahden vuoden aikana enemmän kuin sitä edeltävänä kahdeksanatoista vuotena yhteensä.”
”Ei asiakkaidemme ostaminen ole mitenkään muuttunut. Kuluttajabisnes on ihan eri juttu. Me myydään paperikoneita, perkele.”
”Yritykset eivät enää löydä asiakkaita. Asiakkaat löytävät yrityksen. Jos löytävät.”
Myyjistä ja myymisestä
”Osaa asiasi. Kukaan ei halua tavata myyjää, jokainen tapaa mielummin asiantuntijan.”
”Digiajan huippumyyjä on verkon auktorisoima asiantuntija. Yksi Mikko Hyppönen myy enemmän kuin kaikki F-Securen myyjät yhteensä.”
”Myyjä tavataan vain jos asiakas odottaa saavansa tapaamisesta arvoa.”
”Lopeta myyminen ja aloita auttaminen. Kaupan saa se, joka on kiinnostuneempi asiakkaan auttamisesta kuin omasta kaupastaan.”
”Paras tapa myydä: Anna asiakkaallesi arvolupaus ja auttaa häntä ylittämään se.”
Yrityskulttuurista
”Auttamismarkkinointi on myynnin uusi kulttuuri. Siinä suunta ja liike käännetään puskemisesta imuksi.”
”Auttamismarkkinointi on haastavimpia digitalisaation vaatimia muutoksia, sillä kyse on yrityskulttuurin muuttamisesta.”
Brändistä
”Intohimo on tärkeämpää kuin tuotteesi. Ihmiset eivät osta sitä mitä teet, vaan sitä mihin uskot.”
”Mitä törkeää hyötyä lupaatte? Tämä on törkeän tärkeää, sillä se kertoo miten tuotteesi tai palvelusi kehittää asiakkaasi liiketoimintaa.”
”Kerro yllättävällä kuvamaailmalla intohimosta ja lupauksestanne. Älä ajattele miltä yrityksesi näyttää, vaan miltä se tuntuu.”
Markkinointisoftasta
”Markkinointisofta on väline, ei ratkaisu. Se ei tuota sisältöjä, osallistu keskusteluihin, pidä webinaareja tai soita lämpimille liideille.”
Kampanjoista
”Kertapaukuilla ei tehdä tulosta kehässä eikä markkinoinnissa. Ei Muhammad Alikaan nukuttanut kertalaakilla, vaan naputtamalla pientä sisään siihen asti, kunnes vastustaja tippui.”
Reagointinopeudesta
”Digiajassa reagointinopeus on yhtäkuin palveluhalukkuus.”
Markkinoinnin asemasta B2B-yrityksissä
”Markkinointibudjetti on se määrä kolikoita, joka tippuu SAP-konsultin taskunpohjista tämän poistuessa neukkarista.”
Yritysjohtajista somessa
”On todennäköisempää osua veneellä pyöriäiseen, kun törmätä netissä ison yrityksen tj:n kiinnostaviin visioihin toimialansa tulevaisuudesta.”
Teiniseksistä
”Yritysten myynnin ja markkinoinnin digitalisointi on kuin teiniseksi – kaikki siitä puhuu, mutta harvat sitä tekee.”
Jani Virtanen, Hopper