Jani Virtasen ja tiimin kanssa uudistimme markkinointistrategiamme ja brändimme. Meillä oli kunnianhimoisen kasvutavoitteet ja tulla maamme halutuimmaksi, ”first choice”, lapsettomuushoitoja tarjoavaksi yritykseksi. Tulokset ovat olleet huikeat. 

Marika Mikola, toimitusjohtaja
dextra hedelmällisyysklinikka OY

Lähtökohta

Dextra Hedelmällisyysklinikka on yksi kolmesta yksityisestä lapsettomuushoitoja tarjoavasta yrityksestä Suomessa.

Asiakaspalautteiden ja -tutkimusten mukaan asiakastyytyväisyys oli huippua. Haasteena oli kuitenkin kilpailijoita heikompi tunnettuus, vanhentunut markkinointistrategia sekä jatkuva, suunnitelmallinen markkinoinnin toteutus.

Tavoitteet

Tavoitteeksi asetettiin tulla halutuimmaksi, ns. ensimmäiseksi valinnaksi asiakkaille, jotka etsivät apua lapsettomuudenhoitoon. Osana tätä asetimme tavoitteeksi ottaa lapsettomuushoitojen ilmatilan haltuumme. Tämä tarkoittaa aktiivista osallistumista yhteiskunnalliseen keskusteluun liittyen syntyvyyden kasvattamiseen, uusien hoitomenetelmien esille tuomiseen sekä kokonaisvaltaiseen hoitomenetelmään, jossa lääketieteellisten hoitojen lisäksi panostetaan myös henkiseen hyvinvointiin ja asiakkaiden kanssa yhdessä kuljettavaan matkaan.

Ratkaisu

Laadimme brändi-, markkinointi- ja viestintästrategian yhdessä Dextran henkilöstön kanssa. Uudistimme brändin, verkkosivuston, markkinointimateriaalit ja aloimme toteuttamaan viestintään ja digitaalisiin kanaviin keskittyvää jatkuvaa markkinointia. Osana bränd- uudistusta muutimme yrityksen nimen Dextra Hedelmällisyysklinikaksi (ennen Lapsettomuusklinikka). Toimimme nyt asiakkaan strategisena kumppanina ja meille on ulkoistettu markkinoinnin operatiivinen, jatkuva toteuttaminen ja sen tulosten mittaaminen.

Dextra

Dextra Hedelmällisyysklinikka on yksityinen hedelmöityshoitoihin erikoistunut klinikka, joka tarjoaa laajan valikoiman lapsettomuushoitoja modernein menetelmin. Klinikka yhdistää lääketieteellisen huippuosaamisen ja yksilöllisen hoidon asiakaslähtöisessä ympäristössä. Dextra on osa Pihlajalinna-konsernia, joka on yksi Suomen johtavista terveyspalveluiden tuottajista.

dextrahedelmallisyysklinikka.fi

 

Janin tiimin kanssa uudistimme markkinointi-strategiamme ja brändimme. Liikevaihtomme ja tunnettuumme ovat kasvaneet merkittäväksi

MARIKA MIKOLA,
TOIMITUSJOHTAJA
DEXTRA HEDELMÄLLISYYSKLINIKKA