Aloitimme panostamaan Noston markkinointiin vuonna 2019. Meillä oli kunnianhimoinen tavoite haastaa kilpailijamme Otto. Jani Virtasen visionäärisen tiimin kanssa olemme onnistuneet erinomaisesti. Markkinaosuutemme ja tunnettuutemme on kasvanut merkittävästi.

RISTO LEPO, MAAJOHTAJA
NOKAS CMS OY

Lähtökohta

Nosto-käteisautomaatit lähti vuonna 2017 rohkeasti haastamaan pankkien omistamaa käteisautomaattimonopolia. Käytännössä tämä tarkoitti Suomessa kaikkien tunteman Otto-käteisautomaattien haastamista. Tehtävä ei ole ollut uudelle tulokkaalle helppo, sillä samaan aikaan käteisen käyttö on tasaisesti vähentynyt digitaalisten maksutapojen yleistyessä.

Tavoitteet

Noston tavoitteena on saada merkittävä markkinaosuus Suomen käteisnostomarkkinoista. Tämän lisäksi Noston yhteiskunnallisena tehtävänä on toimia käteisen puolesta puhujana. Käteisellä on merkittävä rooli yhteiskunnassamme. Sen saatavuus on turvattava kaikille suomalaisille, lisäksi sillä on tärkeä rooli maamme huoltovarmuuden turvaamisessa.

Tavoitteeksi asetettiin Noston tunnettuuden merkittävä kasvattaminen, positiivinen brändimielikuva sekä Otton haastaminen ja markkinaosuuden voittaminen.

Ratkaisu

Nosto ulkoisti Hopperille brändin kehityksen, markkinoinnin suunnittelun ja operoinnin Suomessa. Vuodesta 2020 alkaen olemme vastanneet tulosvastuullisesti Noston markkinoinnista.

Tulokset ovat olleet erinomaisia: Käteisautomaattien lukumäärä on noussut jo lähes 600:aan. Noston markkinaosuus on kasvanut tasaisesti joka vuosi, spontaani tunnettuus on kasvanut 38%:sta 70%:iin ja Noston liikevaihto on kasvanut vuosittain, vaikka saman aikaisesti käteisen käyttö yhteiskunnassamme on jatkanut laskuaan.

Nosto

Nosto-käteisautomaatit kuuluvat norjalaiseen Nokas-konserniin. Nokas on Skandinavian suurin käteishuoltoalan yritys. Norjan ja Suomen lisäksi Nokas toimii myös Ruotsissa ja Tanskassa.

nostoautomaatti.fi

 

Janin visionäärisen tiimin kanssa olemme onnistuneet erinomaisesti.

RISTO LEPO,
MAAJOHTAJA
NOKAS CMS OY