10.6.2018
Markkinoinnin johtaja.
Kaikki mikä kuuluu vastuualueeseesi yrityksessänne, muuttuu nyt nopeammin kuin lammas lähtee makuulta. Liiketoiminnan logiikat, markkinat, ostaminen, kilpailu. Kaikki.
Nyt jos koskaan tarvitaan johtajuutta
Tietenkin ihmisten johtamista, mutta sitäkin enemmän sinun oman näkemyksesi härkäpäistäkin johtamista. Tarvitaan usein kipeitäkin päätöksiä, jotta visiosi toteutuu just eikä sinnepäin. Et voi beesata ketään, kuunnella kaikkia ja välttää riskejä.
Vanhaan hyvään aikaan elintilaa riitti monelle, tässä ajassa vain parhaille. Hieman kuten Googlen hakutuloksissa. Kolme ensimmäistä jakaa koko kakun.
Siksi markkinoinnin johtaminen on nyt kylmäpäisten riskinottajien duunia, joilla on kirkas näkemys miten hurmata markkinat ja raivata kilpailijat tieltään.
Nyt on dyykattava siniseen mereen
Ennen kaikkea et voi lonnia, vetää loputtomasti think tankkejä ja suunnitella. Tarvitaan tekoja ja vastuunottoa. Hiekka valuu tiimilasissa. Muutosvauhti ei hidastu, se kiihtyy.
Entä jos vauhtisi on liikaa joillekin? Suututat jonkun? Tai jopa visiosi osoittautuu vääräksi?
Saat ehkä uuden mahdollisuuden tai kenkää.
Jälkimmäistä markkinoinnin johtaja ei saa pelätä. Se on ammatinvalintakysymys.
Sitä paitsi näkemyksellinen ja rohkea tekijä saa markkinoinnissa aina duunia. Niistä on nyt huutava pula Suomessa.
Jani Virtanen, Hopper